Цікаве для батьків

Поради для батьків:
«Родина – дитина»
     Щоденно виконуйте з дітьми комплекс ранкової гімнастики. Залучайте їх до щоденного виконання вправ для запобігання порушення постави та профілактики плоскостопості після денного сну. Поєднуйте гімнастику після сну з найпростішими загартовувальними процедурами. Придбайте маленькі килимки для себе і дитини, на яких ви робитимете ранкову гімнастику. Разом з дитиною оберіть музику, під яку зручно виконувати вправи.
     Під час прогулянок на свіжому повітрі пропонуйте дитині пробувати свої сили на турніку: вчіть висіти, підтягуватися; пропонуйте їй ходьбу в рівновазі по бровці тротуару, похилому дереву, проведеній лінії тощо.  Вчіть балансувати, розставляючи руки в сторони. Змагайтесь у стрибках на двох ногах з просуванням вперед, у метанні на дальність та влучність. Кожна прогулянка має містити елементи фізкультурних вправ.
     Власним прикладом розвивайте інтерес дитини до оздоровлення організму і формуйте установку на ведення здорового способу життя. Формуйте у дитини відповідальність за своє здоров'я  та безпеку життя. Підтримуйте та схвалюйте вияв дитиною вольових зусиль, старанності, відповідальності.



Консультація для батьків:

«Веселий м’ячик»
  М’яч – зручна, динамічна іграшка, яка займає особливе місце у розвитку дій руки. Розвиток моторики рук, тобто різноманітних рухів пальців, кисті, нерозривно пов’язано з  функціональним розвитком мозку і безпосередньо впливає на розвиток мови.
     Перші ігри з м’ячем безцінні за своєю значимістю для здоров’я, емоційної достатності, фізичного та інтелектуального розвитку малюка. Протягом всього дошкільного дитинства ігри з м’ячем ускладнюються «зростають» разом з дитиною, несучи в собі величезну радість дитинства.
     Ігри з м’ячем мають особливу цінність для дитини. Вони розвивають спритність, координацію рухів, швидкість реакцій, окомір. Також ці ігри впливають на емоційний стан дошкільника. Дитина вчиться спілкуватися з іншими людьми через гру. Поступово малюк розуміє, що таке правила, а це важливо для подальшої соціальної адаптації. Граючи з м’ячем малюк виконує безліч різних рухів: вона бере його в руки, носить, катає. Кидає, ловить, відбиває, веде.
     Для дитини м’яч – предмет захоплення з перших років життя. Чим різноманітніші ігри, тим більше «рухових сигналів» надходить у мозок, тим інтенсивніше проходить накопичення інформації, а отже і інтелектуальний розвиток.
     Під час ігор з м’ячем активізуються весь організм: звичайне підкидання м’яча вгору викликає необхідність випрямлення, що сприятливо впливає на поставу дитини. Ігри з м’ячем розвивають м’язову силу, посилюють роботу важливих органів – легень, серця, покращують обмін речовин.
     Можна сказати, що  ігри з м’ячем – спеціальна комплексна гімнастика: розвиток вміння ловити, утримувати,  переміщати м’яч під час ходьби, бігу, стрибку.

Тому ігри з м’ячем не просто корисні, а й необхідні кожному малюку!





Фізкультура в дитячому садочку, чим займається дитина?
     Фізкультурно-оздоровчій роботі в закладах дошкільної освіти зараз приділяється багато уваги, тому що значна частина дітей має ослаблене здоров'я, а багатьох малюків можна віднести до категорії "часто хворіючі".  Як відомо, регулярні заняття фізкультурою зміцнюють організм і сприяють підвищенню імунітету. Крім того, діти, на відміну від дорослих, дуже рухливі і активні, тому їм просто необхідно періодично активний відпочинок, а для цієї мети, як і для вдосконалення координації рухів, фізкультура підходить як ніщо інше.

                     Організація занять з фізкультури в дитячому садку.
     Заняття з фізкультури проводяться 2-3 рази на тиждень в першій половині дня. Їх тривалість, в залежності від віку сягає 15-30 хвилин. це пов'язано з тим, що дуже складно утримати увагу дитини довше цього часу в певному віці.
     Заняття з фізкультури проводяться в спеціально обладнаній спортивній залі. Фізкультура проводиться як з музичним супроводом, так і без нього. На заняттях з фізкультури дітей, в ігровій формі, навчають стрибати в довжину, у висоту, застрибувати на підвищення, стрибати на двох, одній ногах, бігати, присідати, тримати рівновагу, ходити, повзати, підлізати, перелізати, лазити по шведській стінці, виконувати вис на канаті, ловити та кидати м'яч і багато іншого. У старших групах для дітей проводяться естафети з подоланням перешкод (підлізати під дугу, перестрибувати через бар'єр, бігти "змійкою", повзти по гімнастичній лаві, пройти по ребристій доріжці, попасти в ціль і багато іншого), заняття на фітболах, заняття з елементами спортивних ігор (футбол, баскетбол, волейбол).
     Зміст занять з фізкультури безпосередньо залежить від наявного інвентарю в спортивній залі.

                                      Гімнастика в дитячому садочку.
     Крім безпосередньо занять з фізкультури щодня проводиться ранкова гімнастика, яка складається з поворотів і нахилів голови, махів руками, нахилів тулуба, присідань, стрибків. Тривалість ранкової гімнастики 5-10 хвилин. У перервах між "сидячими" заняттями і після денного сну теж влаштовуються, так звані, фізкультурні фізкультурні п'ятихвилинки, що дають дитині розім'яти м'язи.

                                                Фізкультурна форма.
     У дитини обов'язково  повинна бути спеціальна форма для занять фізкультурою - це, в першу чергу, питання гігієни. Для фізкультурної форми відмінно підійдуть шорти і футболка з несинтетичних, а "дихаючих" тканин, на ноги - чешки.
     Фізичний розвиток дітей потрібно продовжувати і за межами дитячого садка. Ранкова гімнастика на вихідних вдома разом з сім'єю та рухливі ігри на прогулянці, безумовно, підуть на користь малюку.


ФІЗКУЛЬТУРА ВДОМА.
     Кожна дитина відчуває природну потребу в активному русі.
І дуже важливо, коли в сім'ї зуміють зробити фізкультуру не просто обов'язковим, а й улюбленим режимним моментом малюка.
Зрозуміло, що фізкультура в дошкільному віці повинна асоціюватися в дитини з веселою грою.
Тому потрібно визначити, які саме фізичні вправи дитина виконує із найбільшим задоволенням і зробити виконання цих вправ основним на перший етап занять.
     Потім доцільно вводити нові фізкультурні рухи, але

          В ЖОДНОМУ РАЗІ НЕ МОЖНА ЗМУШУВАТИ ДИТИНУ ЇХ          ВИКОНУВАТИ.

Я рекомендую такі форми занять фізичними вправами дітей у сім'ї:
* ранкова гігієнічна гімнастика.
* фізкультхвилинки.
* заняття із загальної фізичної підготовки.
* самостійні тренувальні заняття.
* прогулянки (піші, велосипедні).
* процедури для загартування.
* туризм.
* рухливі і спортивні ігри.

Підготувала інструктор з фізкультури: Мох М. М.
Основним періодом занять батьків із дітьми є вік від 2 до 7 років, хоча і після цього не слід припиняти занять у сім’ї. Систематичні вправи в домашньому спортивному куточку, ранкова гімнастика, вечірня пробіжка з татом та матусею – все це допоможе досягти значних успіхів у фізкультурних заняттях у школі.
     Щоденно приділяючи дитині хоча б декілька хвилин для занять фізкультурою, перш за все потрібно дотримуватись принципу систематичності, щоб дитина поступово звикала до занять, щоб вони стали для неї необхідними щодня.
     Тривалість домашнього заняття може бути різною – залежно від віку дитини, від вільного часу батьків, від пори року, від частини доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття (якщо дитина втомилася після тривалої прогулянки, то і тривалість заняття доречно зменшити)
     Під час ранкової гімнастики найкраще використовувати легкі і знайомі вправи. Тривалість ранкових занять – не більше 10 хвилин. Протягом дня дитина повинна до сну і після нього побувати на свіжому повітрі, де можна провести 20-хвилинне фізкультурне заняття, виконавши до нього вправи для великих м’язових груп.
     Вправи перед вечерею – найбільш розповсюджена форма занять, адже батьки, як правило,  вдома і хоча б один із них може позайматися дитиною. У цей період є час для опанування акробатичних вправ, проведення ігор і вдосконалення досягнутих результатів. Тривалість занять із дітьми до 6 років – 15-25 хвилин, а з 6-7-річними – до 45 хвилин.
     Після вечері займатися із дітьми фізичним вихованням не рекомендується. Адже, після іжі інтенсивна рухова діяльність є шкідливою (в будь-який час доби). І крім того, після фізичних вправ діти важко засинають.
Як зацікавити дитину заняттями фізичною культурою?
     Добре, якщо дитина сама потребує рухів та із задоволенням виконує нові завдання. Ви повинні підбадьорити дитину, продемонструвати, яка вона міцна, спритна і сильна. Збудити інтерес у дитини допоможе також і демонстрація її вмінь, перед іншими членами сім’ї або однолітками. Так поступово у дитини розвинеться впевненість у своїх силах та бажання вчитись далі, засвоювати нові, більш складні ігри та рухи.
     Якщо у дитини немає бажання займатися, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять , щоб  в подальшому створити більш сприятливі умови.
Чим і як займатись?
     Кожна вправа, кожна рухлива гра має своє завдання, мету, значення у зв’язку з чим вони поділяються на п’ять основних груп.
     До першої групи входять вправи, що спрямовані на відпрацювання правильної постави, правильного положення голови, плечей, інших частин тіла. Саме ці рухи сприяють правильному фізичному розвитку.
     До другої групи входять вправи, які будуть містити елементи акробатики. Вони спрямовані на розвиток спритності, гнучкості, швидкої реакції і виконуються зі страхуванням. Батьки повинні бути уважними й обережними, щоб забезпечити повну безпеку під час виконання цих рухів (перекидання, розгойдування дитини, висіння головою вниз тощо).
     Третя група вимагає рухливих ігор, в яких використовується ходьба, біг, стрибки тощо. Для проведення ігор необхідний колектив: дитина грається з батьками, або із старшими братами, сестрами, або з однолітками.
     До четвертої групи входять вправи з використанням різних предметів на свіжому повітрі або в приміщенні. Тут дуже важливою є винахідливість батьків, яка допоможе у звичайних умовах підготувати для дітей різні цікаві перешкоди для перелітання, перестрибування і розгойдування (пролізти під стільцями, перестрибнути через кубики, перелізти через ліжко тощо). У цих вправах важливою є не стільки точність виконання, скільки швидкість пристосування до незвичних умов.
     П’яту групу складають музично-ритмічні вправи, які виховують у дітей граційність, пластичність, усвідомлене виконання рухів із ритмом, музики.






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу